Práca, ktorá vás napĺňa

05.04.2012 15:23

"Keď je práca potešením, vtedy je aj život šťastím." (M. Gorkij)

Včera som vám tu postol jedno video, od ktorého by som sa  chcel dnes odraziť a nadviazať tak na pokračovanie tohto blogu. Už som raz písal o niečom podobnom, tak pre rekapituláciu si prečítajte aj toto.

Práca, ktorá vás napĺňa

Chcete pracovať pre niekoho alebo chcete byť zároveň zamestnancom aj zamestnávateľom seba? 

Čo ja budem robiť? Veď ja podnikať neviem. Nemám žiaden extra nápad. Všetko už ostatní vynašli. A mnohé iné výhovorky, ktoré majú ľudia pripravené ako ospravedlnenie, že oni už nemôžu nič nové priniesť do našich životov. Osobne si myslím, že to tak nie je.  

Všetci nadávajú na otrasné poskytovanie služieb, ale nič s tým nerobia. Ďalší zas nadávajú, že tovary sú nekvalitné a všetko je zahraničné. Tak prečo s tým neskoncovať? Prečo nepriniesť na trh niečo nové alebo rovno neísť na trh so svojou kožou? 

Ako na to ...

Ste v niečom výnimoční? V niečom čo vás odlišuje od ostatných, niečo čo máte sami radi, niečo čo vás napĺňa, je to vaše hobby? Ak ste si odpovedali aspoň minimálne na dve tieto otázky áno, tak skúste sa nad tým zamyslieť. Niet lepšej práce ako tej, ktorá je vašim koníčkom.

Skúste prísť na to, ako to speňažiť. Nájsť cestu ako to priniesť na trh a predať to. Buďte kreatívny, inovatívny a iné sexi výrazy používané v dnešnej dobe. Páči sa vám mylšienka, že budete sami sebe pánmi, že budete robiť len to čo vás baví, len to čo vás napĺňa? 

Inšpirácie

Aby som tu nepísal o abstraktných veciach, tak by sa vám hodil asi príklad alebo séria príkladov mladých ľudí, ktorí sa odhodlali robiť sami pre seba. Nechceli sa viazať na niekoho iného. Inširujte sa príbehmi ľudí, ktorí zobrali svoje životy do vlastných rúk.

Ako prvého úspešného mladého podnikateľa vám ponúknem za príklad človeka, ktorého možno poznáte. Taktiež študoval na Ekonomickej fakulte UMB v Banskej Bystrici. Je to Michal Siklienka a.k.a. Siky. Viac o ňom nájdete na jeho webe.

Okrem Sikyho si prečítajte na Profite príbehy niekoľkých úspešných mladých podnikateľov, ktorí začali už popri štúdiu podnikať a tvoriť svoju budúcnosť. 

Existuje veľmi veľa príkladov na Slovensku, ktoré by som vám mohol priinesť, ale určite by sa vám nechcelo čítať o všetkých. Ak máte záujem o poskytnutie ďalších business príbehov, tak v kľude mi napíšte. Pošlem vám ďalšie inšpirácie. 

Záver

Nabudúce vám napíšem o ... nechávam vás v očakávaniach. Prajem vám pekné sviatky.

 

Späť

Vyhľadávanie

lukasokal© 2012 Všetky práva vyhradené.